Monday, 3 August 2015

HH1(PORT) DAN HHT

AKHIR HH1 (PERJALANAN HH1)

Akak Hanna
Parlingo TBST 2Hb August 2015

akhir hh1 ini semestinya memerlukan perjalanan jika tiada perjalanan tiada jugalah akhir dan awal.

dalam muzakarah sblm2 ini melibatkn hh1 ini terutamanya dari abg Mukram,  penentuan perjalanan hh1 diukur daripada  perjalann port hh1.

hh1 jelas melakukn perjalanan apabila ia exit dua port sama arah, contohnya port A exit sell dan port B exit sell so apabila perkara ini berlaku jelaslah bahwa HH1 sedang melakukan perjalanan, oleh sebab itu apabila ia melakukan perjalanan sudah tentu ia mempunyai titik akhir.

Titik akhir HH1 inilah yg kita cuba kupas malam ini dengan perkataan yg jelas
“Akhir HH1”
Ok... Perhati ye.. Anna akan hantar 4 SS





Ok..., dalam keempat SS itu kawan2 boleh lihat Port dan perjalanan dalam HH1 dan SubPort didalam Port HH1, Anna ada tandakan di SS 1st- D/A & C/A & C/A, 2nd SS- F/A & C/A, 3rd SS- F/A & C/A & C/A, 4th SS- C/A.

Jika kawan2 perhati “Tiada A/A dan Tiada B/A” karena A/A dan B/A adalah bukan Perjalanan jadi utk mengesan akhir HH1 kita perlukan titik Point seAwal Port C.
Bermula dari Port C inilah kita mula berinteraksi dengan Market dan senantiasa menunggu Peluang untuk putar arah yg melibatkan HH1.... Ok.

Mari kita lihat satu2 mari mulakan dari 1st SS 




Kita terus lihat pada port C/A yg berlaku antara 24 ~ 26 Mac 2015, perhati ini port C, Port C ini mudah kerana di port C ini “Jika berlaku HHJ akhir & HHJ awal dalam kawasan harga harian yg bervolume semakin mengecil...ini tanda2 HH1 akan putar Arah dan apabila dilohat lgi banyak isyarat lain telah muncul”
Beberapa hari sebelum Port C ini terjadi ada HHJ shadow 18 mac, ada 3hari market melemah menaik mencukupkan perjalanan HH1 Buy yg tidak melepasi HHJ shadow tersebut, tetapi perjalanan HH1 Buy ketika itu tetap lengkap dengan sifatnya  tetap ke minimum perjalanan hingga ke Port C.
Mengapa di Port B buy antara 19 ~ 23 mac HH1 tidak putar arah disitu..? Inilah disebabkan perjalanan HH1 ini adalah sifat bagi Ibu.
Kita banyak belajar sifat Ayah..Kita banyak belajar sifat anak 1st...kita banyak belajar sifat anak 2nd..bnyak belajar sifat anak 3rd and so on tetapi sifat ibu ini kita tak tahu..susah juga hhihihi..., Ibu juga ada kaki, ibu boleh berjalan so dengan perjalanan inilah ia tetap ke port C dan di Port C inilah titik point untuk kita tunggu....,”Peluang putar Arah” dari bentuk2 market HHJ jika ada.., Jika tiada teruskan BUY, Jika Ada maka SELL lah .



Port C/A 14 ~ 16 April, disitu pula point putar arah HH1 
Dari HH1 sell kepada HH1 Buy, mengapa hh1 ini tidak putar arah ke buy di port B 27 ~ 10 april, mengapa ye..??
Ini karena “Perjalanan” HH1, ibu kepada market ini juga perlukan Perjalanan karena itulah jika kawan2 telitikan ... Abg M dulu selalu berpesan “Port B ini lubuk Peluang”
Bagi kawan2 yang mendalami dan ambil cakna.

Perhati port C buy yg Anna tak tanda di 24 ~ 28 April, kita menunggu peluang sell di satu titik pada point ini. Dengan titik2 itu diterjemahkan pada teori HH1 yang berkait rapat pada gabungan Engine akhir dan awal yang berada di kedudukan terbaik di HH1 high port dalam Port C tersebut.

Perhati ada satu engine sell disitu, pada 24 April tetapi engine sell tersebut tidak disambung ET sell, So Apabila tidak disambung dengan ET sell maka HHT sell tidak boleh berlaku, jadi perjalanan HH1 Buy tetap meneruskan perjalananan BUY nya.
Perhati 27 dan 28 April tiada lagi engine berlawanan putar arah selepas itu jadi perjalanan BUY tetap terus.

Perhati Port D Buy 1 ~ 6 Mei (juga Anna tak tandakan)
Kawan2 boleh semak di SS atau mt4 masing2.., ingat yerr ...Bermula dari Port C keatas.
Kita memang senantiasa menunggu peluang engine, Apa yang Anna perhati untuk mengharungi lautan FX yang tidak menentu ini Kapal HH1 yang melakukan perjalanan kita perlu jelas ciri2nya.
1. Port  A untuk Diamond Step dan Engine Awal.
2. Port  B utk engine terus atau Diamond Step & Engine awal selepas HHR-HHT
3. Port  C dan port2 seterusnya utk DS & engine putar arah HH1, Jika Ada.
4. Utk menjelaskan HH1 kuat, prlukan exit “Port” slepas putar arah HH1 brlaku.

Contohnya: Port D Buy 1 ~ 6 Mei, 
Ada ES di HH1 high port di 1 Mei dan ada ETS dua hari bersambung sell (4~5 may)
Tetapi apabila engine Buy 5 Mei TKU dominan dan disambung ETB di 6 May dan exit Buy pula sedangkan sebelumnya exit sell maka ini menjelaskan bukan “Perjalanan”, ini sifat subPort dan market terus Buy semula mengikuti Perjalanan HH1 nya.

Perhati Port D Buy 1~6 mei tidak exit port sell, Port E Buy 7~14 mei juga tidak exit port ke sell dan Perhati Port F/A yg Anna tanda itu (15~19 mei) Exit sell nya Jelas, dan ciri2 kembali untuk pembesaran port tidak ada.
So “di Port F/A ini perjalanan HH1 Sell Bermula” titik putar arah HH1 nya terletak di HHJ Zon A sell dengan TK L pada 18 mei.
So, kawan2 boleh lihatlah pada keempat2 SS yang Anna send tadi, apa yg Anna nak sampaikan, “Menunggu akhir HH1 bukan terletak pada akhir HHT” tetapi akhir HH1 terletak pada HH1 yg “Telah” melakukan perjalanan yg disokong isyarat akhir HHT”
Maksudnya...Perjalanan portnya perlu lengkap.
Semua SS itu jika kawan2 perhati ia sama dan bagi soalan tadi awal HHT pula, ini semua kawan2 tahu bila sebut awal HHT maka ia lengkap teori HH1 yg biasa kita bincang setiap hari, jadi Kesimpulan Anna..., Perbezaan bagi akhir HH1 dan awal HHT ia mempunyai maksud yg amat ketara bezanya.

“Akhir HH1 ini melibatkan Port yg melakukan perjalanan dalam perjalanan HH1 dan gandingan akhir HHt di titik Point seAwal Port C”

“Awal HHT pula, ialah gabungan awal yg lengkap dari Teori HH1 bagi setiap HHT.”

Hihihihi... Anna Berhenti disitu dahulu ... 

Terimakasih Akan Hanna ....
Sama-sama .


No comments:

Post a Comment